FANDOM

Brid

Most Ściętej Głowy - most tworzący portal do Krainy Cieni

Historia Edytuj

Przed serialem Edytuj

Kiedy nastała Bitwa pod Mostem Ściętej Głowy, w której walczyły te dobre trolle i te złe. Ostatecznie wygrała dobra strona, a pewna Łowczyni Trolli o imieniu Deya zniszczyła Most Ściętej Głowy na kawałki i rozmieściła je na całym świecie. W tej o to bitwie Aaarrrgghh! stał się dobrym trollem i według wielu, gdyby nie jego zdrada to nie udało by im się wygrać.

Sezon Pierwszy Edytuj

Ostatecznie wiele wieków później Bular, czyli syn Gunmara przybywa wraz ze Zmiennokształtnymi, aby odbudować Most Ściętej Głowy i umożliwić się przedostanie ich armii na powierzchnię z Krainy Cieni. Kiedy wcześniej wspomniany Bular próbuje zdobyć Amulet Światłości, bez którego nie uda się im otworzyć portalu zabija Łowcę Trolli Kanjigara, ale szczęśliwie ten postanawia się poświęcić widząc, że przegrywa i spada pod promienie słoneczne z mostu. Wtedy Amulet wybiera na nowego Łowcę Trolli człowieka - Jim'a Lake'a.

Następnie po nieudanych próbach zdobyciu Amuletu Światłości Bular porywa Blinky'ego i zwabia do muzeum w Arcadii, gdzie ukryty był Most ówczesnego Łowcę Trolli. Ten przychodzi, ale nagle przybywają mu z odsieczą jego przyjaciele - Aaarrrgghh!, Toby Domzalski i Draal Niszczyciel. Ostatecznie udaje się wygrać ponownie dobrym trollom, a Draal traci swoją prawą rękę podczas wyjmowania Amuletu z Mostu Ściętej Głowy.

Po tych sytuacjach Vendel postanawia, aby wszystkie elementy Mostu Ściętej Głowy zostały ukryte w Targowisku o Kamiennym Sercu. Jim Lake poskładał go spowrotem do pierwotnego stanu i stworzył portal, po czym aktywował wszystkie trzy kamienie - Kamień Narodzin, Kamień Śmierci i Oko Gunmara tworząc przy tym Zbroję Ciemności. Następnie sam wskoczył w portal i udał się do Krainy Cieni, by odnaleźć brata Claire.

Sezon Drugi Edytuj

Kiedy Trybunał Trolli zadecydował Mateuszka o zniszczeniu Mostu Ściętej Głowy przyjaciele Jim'a chcą ich powstrzymać, ale nie udaje im się to i Most zostaje zniszczony. Dla Łowcy Trolli, który już prawie wszedł przez portal udało się jednak przerzucić na drugą stronę brata Claire. Następnie królowa Usurna postanawia wyrzucić jego odłamki do wody. Ostatecznie dla Claire Nuñez i Nie Enrique z pomocą Toby'ego udaje się zabrać Most Ściętej Głowy zanim ten spadnie na dno oceanu.