FANDOM

Streszczenie

Odcinek rozpoczyna się sceną pościgu Claire i Jima za Gałganem, który odkrył tajną kryjówkę Trolli z poza Targowiska. Łowcy Trolli zapędzają z pewnym wysiłkiem do Blinkiego, Ara i Bobka, którzy (co prawda niecelowo) odwracają uwagę sługi Gunmara, co pozwala Lake'owi go uśmiercić. Podczas drogi powrotnej pojawia się pomysł wysłania Ara na przeszpiegi na który po pewnym wahaniu przystaje cała grupa. Po powrocie do domu Jim odkrywa, że jego matka zaczyna powoli przypominać sobie wydarzenia z przed odcinka "Pamiętna noc" co wyraża malując Trollickie postacie. W drodze do szkoły Jim i Claire stawiają znaki promują matkę dziewczyny i zarazem odstraszające Gałganów, syn Barbary zauważa wątłe zdrowie swojej ukochanej i wypomina jej otworzenie wielkiego portalu. Kiedy pojawia się Domzalski dzieciaki wpadają w dobrą sprzeczkę z konkurencją matki Claire i muszą przerwać rozmowę. Tymczasem w Targowisku Gunmar wyjawia swoje plany Aremu przebranego za Gałgana - chce zaprowadzić wieczną noc. Kiedy Czarny Pan wpada w furię na wieść o fałszywej wizji Dictadiusa, z opresji ślepca ratuje Usurna, a potem proponuje mu sojusz. Natomiast w szkole w Arkadii James wykazuje troskę o chorą Nunez. Chwilę później przyjaciółki dziewczyny pokazują jej nowego, szkolnego przystojniaka, który flirtuje z Claire i mówi jej o Bitwie Kapel. Dziewczyny wpadają na pomysł założenia zespołu, natomiast Jim robi się zazdrosny o nowego przystojniaka. Sfrustrowany Łowca udaje się na tajny trening ze Zmiennokształtnymi. Podczas walki Strickler namawia Jima aby "przestał być taki ludzki i obudził w sobie gniew". Młody Atlas idzie za tą radą i o mało nie uśmierca Zmiennokształtnego. Przerażony własnym postępowaniem opuszcza trening i udaje się do kryjówki Trolli - małego garażu. Wraz z Blinky'm rozdają jedzenie (skarpetki) i Troll uskarża się na życie wodza. W pewnym momencie do kryjówki wpada Gałgan i rozsiewa panikę. Po chwili zdejmuje hełm i okazuje się, że jest to Argh! Przynosi on raport oraz opowiada o planach Gunmara dotyczących wiecznej nocy i zostaje wysłany na dalsze przeszpiegi. Natomiast Claire udaje się do pani Barbary w celu skontrolowania swojego marnego samopoczucia po otworzeniu wielkiego portalu. Lekarka stwierdza, że dziewczyna jest całkowicie zdrowa i rozmawia z nią o Jimie. Sam chłopak zwierza się natomiast Blinky'emu ze swoich lęków przed Gunmarem, a wielooki przyjaciel pociesza go i mówi, że jego człowieczeństwo czyni go przywódcą. Nagle Gałganowie wyskakują z ukrycia i atakują. Rozmówcy uciekają do kryjówki, gdzie jednak nie czeka na nich żadna pomoc. Wtedy Draal pod wpływem czarów Czarnego Pana atakuje Jima i zaczyna z nim walczyć. Namawia go do zabicia kontrolowanego przyjaciela. James wpada w furię i prawie morduje przeciwnik, jednak Blinky go powstrzymuje. Potyczka zostaje zakończona. Natomiast w Targowisku Dictadius słyszy jakieś tajemnicze szepty, pochodzące ze starego gramofonu. Brat Blincusa zdaje sobie sprawę, że to głos Bladej Pani.